single faculty member

  • Prof.

    Yohanan Eshel
  • Associate Professor

  • Psychology - M.A. Program
  • 8181625
  • yeshel@psy.haifa.ac.il
    • Psychology
    • Individual, community and national resilience
    • Educational psychology
  • Educational and social psychology, cross-cultural psychology, resilience to stress.

    Post-adversity resilience

    Community and national resilience
    Academic resilience

    Resilience of students with learning disabilities
    Individual and group rejection sensitivity
    Stereotype threat among Arab students
    Widows in the Arab society
    Coping with infertility treatment
    Conditional regard of Arab parents

     

  • 1.         Title                                             Year                 Type                      

    Practicum in school psychology    1996-2012

    Advanced practicum in school
    Psychology                  1996-2012    

    Procrastination            1998        Seminar

    Educational and clinical case
    Studies in the school                   2001-2003

    Selected issues in Educational        2003        Seminar
    Psychology

    Thesis Seminar              2005-2006    Seminar

    Introduction to psychology          2005-2011

    Social psychology                       2006-2012

    Parenting styles                           2007-2010    Seminar

    Social Psychology              2011-2012    Seminar

    Educational psychology              2012-2015

    Educational psychologist              2016-2017

  • 1984      Klein & Eshel: Tel Aviv Peretz Naftali award for social and economic studies.

    1985    Eshel & Klein: The Israeli Association for Research and Education grants.    $20,000
             
    1986-1987    Eshel & Klein: Basic Research Fund, The National Academy of Science.    $24,000
                               
    1986-1987    Nesher & Eshel: Ministry of Education.  $20,000

    1986-1987    Nesher & Eshel: The Jewish Agency.  $200,000

    1991-1992    Landau & Eshel: McArthur Fund.  $16,000

    1993     Eshel: The Jewish-Arab Center.  NS20,000

    1994-1995    Eshel: Ministry of Education.  NS150,000

    1999    Eshel & Kurman: Ministry of Science.  NS80,000

    2000    Eshel & Harel: International Psychoanalytic Association.  $9,000

    2001    Eshel & Kurman: Ministry of Science.  NS80,000

    2002    Harel & Eshel: International Psychoanalytic Association.  $5,000

    2007            Kimhi, Eshel, & Zysberg: UJA Federation of New York   $50,000 

  • קורות חיים – יוחנן אשל

    תאריך: 2016

    א. פרטים אישיים

    שם משפחה ופרטי:  יוחנן אשל.

    תאריך לידה 3.3.1935

    ארץ לידה: ישראל.

    אזרחות: ישראלית.

    מספר תעודת זהות:  001016781

    כתובת מגורים קבועה:  הנרקיסים 19א, קרית טבעון, 36073.

    טלפון בית:  9834044, (נייד)  0528466606

    מקום עבודה: מכללה אקדמית תל חי.   

      דואר אלקטרוני במכללה:     בית: yeshel@psy.haifa.ac.il

    ב. השכלה גבוהה

    1961-1965

    ב.א.:  פסיכולוגיה וסוציולוגיה.  האוניברסיטה העברית.

    1965-1967

    מ.א.: פסיכולוגיה.  האוניברסיטה העברית.

    1968-1973

      דוקטורט: פסיכולוגיה.  האוניברסיטה העברית.

    ג. דרגות אקדמיות

     

    1965-1968

    ביה"ס לעבודה סוציאלית, תל אביב, עמית הוראה.

     

    1968-1970

    החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בן גוריון, מדריך.

     

    1973-1974

    ביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית, מדריך.

    1975-1980

    החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה, מרצה.

     

    1981-1999

    החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה, מרצה בכיר.

    1983-1984

    School of Education, University of Maryland, College Park, Visiting Scholar.

    1997-2006

    החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה, פרופסור חבר.

    2006 ----

    החוג לפסיכולוגיה, מכללת תל חי, פרופסור חבר.

     

    ג. 2. תפקידים במנהל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה

     

    1975

    אוניברסיטת חיפה, ראש המבחן הפסיכומטרי האוניברסיטאי.

    1979-2003

    החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה, ראש המגמה הקלינית-חינוכית בלימודי התואר השני.

    1981-1983

    ועדה ההכון האוניברסיטאית לתכנית הקדם-אקדמית.

    1985-1987

    אוניברסיטת חיפה, ראש החוג לפסיכולוגיה.

    1988-1991

    אוניברסיטת חיפה, החוג לפסיכולוגיה, ראש ועדת המ.א. החוגית.

     

    אוניברסיטת חיפה, החוג לפסיכולוגיה, חבר בועדת הדוקטורט החוגית.

    1988-1992

    אוניברסיטת חיפה, ביה"ס לחינוך, מנהל שותף של מכון המחקר לחקר אלטרנטיבות בחינוך.

    1991-1996

    אוניברסיטת חיפה, ראש ועדת הקבלה האוניברסיטאית.

     

    אוניברסיטת חיפה, חבר בסנט האוניברסיטה במשך כמה קדנציות.

     

    אוניברסיטת חיפה, חבר בועדות הספריה, החוקה, והמשמעת של האוניברסיטה.

     

    אוניברסיטת חיפה, חבר בועדות המחקר האוניברסיטאיות של ביה"ס לחינוך ושל ביה"ס לעו"ס.

    2002-2012

    אוניברסיטת חיפה, החוג לפסיכולוגיה, ראש המגמה הקלינית-חינוכית לבני מיעוטים בלימודי התואר השני.

    2005-2009

    מכללה אקדמית תל חי, החוג לפסיכולוגיה, ראש החוג.

    2015--                                    

     ראש התכנית בפסיכולוגיה חינוכית בלימודי המ.א. בחוג  לפסיכולוגיה, מכללה אקדמית תל חי.

     

    ד. הוראה במוסדות אקדמיים

     

    שם הקורס

    שנה

    רמה

    פסיכולוגיה חברתית                       

    1965-1978

    2006-2013

    ב.א.   איניברסיטת בן גוריון

            מכללה אקדמית תל חי

    מבוא לפסיכולוגיה

    1978-1981 2005-2011

    ב.א.   מכללת יזרעאל

            מכללה אקדמית תל חי

    אינטגרציה בחינוך

    1974

    ב.א.   האוניברסיטה העברית

    התלמיד טעון הטיפוח

    1975-1978

    ב.א.   אוניברסיטת חיפה

    התרומה של פרחי פסיכולוגיה למורה בכיתה

    1979

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    פסיכולוגיה של האישיות

    1983

    ב.א.   אוניברסיטת חיפה

    בעיות נבחרות בפסיכולוגיה חינוכית

    1981-1983

    1985-1988

    2000-2002

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    פרקטיקום בפסיכולוגיה חינוכית

    1980-1988

    2000-2002

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    פרקטיקום למתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית

    1981-1983

    1985-1989

    1992-2012

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    סמינר: דחיינות

    1998

    ב.א.   אוניברסיטת חיפה

    ניתוחי מקרה חינוכיים וקליניים

    2002-2004

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    סמינר תזה

    2005-2008

    2011-2012

    מ.א.   אוניברסיטת חיפה

    סמינר מחקר: סגנונות הורות

    2007-2010

    ב.א.   מכללה אקדמית תל חי

    סמינר מחקר: פסיכולוגיה חברתית

    2011-2016

    ב.א.   מכללה אקדמית תל חי

    סוגיות נבחרות בפסיכולוגיה חינוכית

    2014-

    ב.א.   מכללה אקדמית תל חי

    סמינר תזה

    2015-

    מ.א.   מכללה אקדמית תל חי

    עבודת הפסיכולוג במסגרות חינוכיות

    2015-

    מ.א.   מכללה אקדמית תל חי

     

     

    ה. הדרכת סטודנטים לתארים מתקדמים בחמש השנים האחרונות

     

      שם הסטודנט     נושא העבודה                                                                     דרגה

    יעקב צימרמן       מידת האפקטיביות של טיפול מקוון בחרדת בחינות:  רמת פתולוגיה, ברית טיפולית ורמת המעורבות של מטפל

    דוקטורט

     

    סיזר חכים           (עם ד"ר ג'ני קורמן) איום הסטראוטיפ בקרב סטודנטים ערבים

    דוקטורט

     

    אוהד מרכוס        (עם ד"ר ליהוא זיסברג) גורמי חוסן וחולי בקרב נבדקים הלוקים

                            בחוסר פוריות

    דוקטורט                           

     

    הנד איסמאעיל     (עם פרופ. שמשון רובין) גורמי חוסן בקרב אלמנות ערביות

                            בישראל

    דוקטורט

     

    סאוסן ח'יר         רגישות לדחיה בקרב בני קבוצת רוב

    דוקטורט

     

    סילבי טרנר         טיפול עקיף בילדים באמצעות טיפול בהוריהם

    Psy. D.

     

     

     

     

                                                                                                                 

    הדרכת סטודנטים לתארים מתקדמים בחמש השנים האחרונות

     

    שם הסטודנט                  נושא העבודה                                                        דרגה       תאריך

                                                                                                                              סיום

    נטלי צרפתי              חוסן אישי ומשפחתי של מתבגרים

     

     

     

    הדיל מג'דוב           חוסן של נוער דרוזי בעקבות השרפה בכרמל

    מ.א.        2015

     

     

    דרור ארד              מנבאים של לחץ אקדמי

    מ.א.        2015

     

     

    אסאלא אגבריה      (עם פרופ. הראל)  חוזה עם הורי ילדים מטופלים והתמדה בטיפול

    מ.א.        2015

     

     

    דיא גנאים             (עם ד"ר פיטוסי)  שיבושי מספרים בערבית ובעברית בקרב סטודנטים ערבים דו-לשוניים

    מ.א.        2015

     

     

    קרן שפיר              (עם פרופ. הראל) טיפול דיאדי מנקודת מבטם של מטפל, אם אב

    מ.א.        2015

     

     

    נדא מח'ול            המודל של BERRY והסתגלות חברתית ופסיכולוגית לכיתה ז'  של מיעוט דרוזי בבית ספר ערבי

    מ.א.        2014

     

     

    ויסאם סלימאן       סגנונות הורות בחברה הערבית בישראל: התאמה בין נקודות המבט של אחאים

    מ.א.        2013

     

     

    ערין ח'יר עמר        ויסות רגשי וסגנונות היקשרות כפונקציה של יחס הורה מותנה ויחס הורה תומך באוטונומיה בקרב מתבגרים ערבים.                     

    מ.א.        2012

     

     

    מורן לוין              טיפול דיאדי בילדים עם PTSD

    מ.א.        2012

     

     

    מירי מנדלוביץ       PTSS וחוסן נפשי של תלמידי ב.א. בפסיכולוגיה

    מ.א.        2012

     

     

    שוהדא מואסי       יחס מותנה של הורים ערבים, ציפיות והכשלה עצמית.

    מ.א.        2011

     

     

    נג'וא כנג'             סגנונות הורות, הסתגלות ומסורתיות בקרב בני נוער ערבים

    מ.א.        2011

     

     

    תמר נאמן            (עם פרופ. יהודית הראל) מרכיבי משחק של ילדים שהופנו                            וילדים שלא הופנו לטיפול פסיכולוגי

    מ.א.        2011

     

     

    אנדראס בוליי       מוכנות רגשית לביה"ס והישגים לימודיים

    מ.א.        2011

     

     

    סאוסן ח'יר          קורלטים של רגישות לדחיה בקרב סטודנטים דרוזים

    מ.א.        2011

     

     

    יערה אלדמע        (עם ד"ר ליהוא זיסברג) התפתחות השאיפות התעסוקתיות                            והגורמים המעצבים אותן   

    מ.א.        2011

     

     

    הוזאם ג'ובראן      ידידות הממוקדת במשיב לעומת ידידות הממוקדת בחבר

    מ.א.        2011

     

     

     

     

    ו. קבלת מענקי מחקר

    שנה

    נושא המחקר

    מקורות המימון

    1984

    אינטגרציה בבית הספר היסודי (עם פרופ. זאב קליין)

    האגודה הישראלית למחקר בחינוך

    1986-1987

    אינטגרציה בבית הספר היסודי (עם פרופ. זאב קליין)

    ISF

    1986-1987

    מהוראה פרונטלית להוראה יחידנית

    משרד החינוך

    1986-1987

    מהוראה פרונטלית להוראה יחידנית (עם פרופ. פרלה נשר)

    UJA Federation

    1991-1992

    אינטראקציה של פעוטות בקיבוץ  עם אם ומטפלת (עם ד"ר רבקה לנדו)

    McArthur Fund

    1992

    מתי ירי על אנשים הינו מוצדק?

    המרכז היהודי-ערבי-אוניברסיטת חיפה

    1994-1995

    פרויקט אור יהודה

    משרד החינות והתרבות

    1999

    אינטגרציה בחינוך-מחקר אורך (עם ד"ר ג'ני קורמן)

    משרד המדע-ישראל

    2002

    טיפול דיאדי (עם פרופ. יהודית הראל)

    The Psychoanalytic Ass. USA

    2007

    התמודדות תושבי קרית שמונה עם תוצאות מלחמת לבנון השניה (עם פרופ. שאול קמחי וד"ר ליהוא זיסלברג)

    UJA Federation of New York

    2014

    חוסן לאחר מלחמת עזה 2014 (עם פרופ.

    קמחי, פרופ להד ודימא לייקין)

    המכון לחקר החוסן – תל חי

    2015

    חוסן לאומי (עם פרופ.

    קמחי, פרופ להד ודימא לייקין)

    המכון לחקר החוסן – תל חי

    2015

    חוסן בעקבות אינתיפדת הסכינים (עם פרופ. קמחי, פרופ להד ודימא לייקין)

    המכון לחקר החוסן – תל חי

     

     

     

     

     

    ז. פרסים ומלגות

    1983

    פרס פרץ נפתלי של עירית תל אביב (על ספר אינטגרציה בחינוך , עם פרופ. זאב קליין)

     

    ח. השתתפות פעילה בכנסים מדעיים נכתב בעברית ובאנגלית לפי הכנס

     

    כינוס

    מקום ותאריך

    שם המאמר שהוצג

     

    1.

    כנס החברה הפסיכולוגית הישראלית

    תל אביב          אוגוסט 1973

    קליין ואשל: אינטגרציה, הישגים אקדמיים ודימוי עצמי במעמדות נמוכים בבית הספר

    2.

    The Second Conference of the International Society for the study of Behavioral Development

    Ann Arbor, Michigan,

    August 1973

     

    Greenbaum & Eshel: Peer Relations in Four Integrated Compulsory Kindergarten for Five-Year Olds.

    3.

    First International Convention on Stress

    Tel Aviv,

    July 1975

     

    Eshel: Job Satisfaction, Morale and Combat Performance at War and Peace.

    4.

    The Eighth Conference of the International Society for the Study of Behavioral Development

    Lund, Sweden,

    June 1979

     

    Eshel & Greenbaum: Ethnic Integration and Social Interaction Among Preschool Children in Israel

    5.

    The Fourth International Colloquium on School Psychology

    Jerusalem, Israel,

    June 1980.

     

    Eshel: School Integration in Israel – Issues and Trends.

    6.

    הכנס החמישי של החברה הישראלית לחקר החינוך

    רמת גן          פברואר 1981      

    אשל: חינוך פתוח מנקודת מבטם של מורים

    7.

    The 21st International Congress of Applied Psychology

     

    Jerusalem, Israel, July 1986.

     

    Sharabany, Friedman, Eshel: Friendship Across Lifespan: Adolescence to Young Adulthood.

    8.

     

    חיפה             פברואר 1989

    אשל: אפקטים ארוכי טווח של אינטגרציה

    9.

    XIIIth Biennial Meetings of the International Society for the Study of Behavioral Development

     

    Amsterdam,

    The Netherlands, June-July 1994.

    Eshel, Landau, & Ben-Aaron: Three-Year-Old Kibbutz Children’s Interactions with Mother and Metapelet in Narrative Co-Construction Tasks.

    10.

    הכנס ה-11 של החברה הישראלית לחקר החינוך

    ירושלים         פברואר 1995

    אשל ומורן: קומפליקט לאומי אלים מנקודת מבט יהודית וערבית

    11.

    Society for Research in Child Development Convention

     

    Indianapolis, Indiana,        April, 1995.

    Landau, Eshel, Kipnis, & Ben-Aaron:  Relationships and Interactions of Mother and Metapelet with Three-Year-Old Kibbutz Children in Two Functional Contexts.

    12.

    הקונגרס ה-29 של החברה הפסיכולוגית הישראלית

    באר שבע      אוקטובר 1995

    שלאיר, אשל, לנדו ובן-אהרון: קונפורמיות בקרב ילדי קיבוץ בני שלוש: הגישה הנרטיבית (פוסטר)

    13.

    הקונגרס ה-29 של החברה הפסיכולוגית הישראלית

    באר שבע      אוקטובר 1995

    קיפניס, לנדו, אשל ובן-אהרון:יחסים ומגעי גומלין של אימהות ומטפלות עם בני קיבוץ בני שלוש (פוסטר)

    14.

    הקונגרס ה-29 של החברה הפסיכולוגית הישראלית

    באר שבע      אוקטובר 1995

    ים, אשל, לנדו ובן-אהרון: זמינות רגשית של בני קיבוץ בני שלוש לאם ולמטפלת (פוסטר)

    15.

    הקונגרס ה-29 של החברה הפסיכולוגית הישראלית

    באר שבע      אוקטובר 1995

    אשל: דילמות של הכשרה וזהות של הפסיכולוג החינוכי

    16.

    Landau, Shusel, Eshel, & Ben-Aaron:  (1997). Mother-Child and Mother-Metpelet Touch Behavior with Three-Year-Old Kibbutz Children in Two Contexts.

    Washington, DC, April, 1997

    Landau, Shusel, Eshel, & Ben-Aaron:  (1997). Mother-Child and Mother-Metpelet Touch Behavior with Three-Year-Old Kibbutz Children in Two Contexts.

    17.

    The International Psychoanalytic Association Research Seminar

    London,   August, 1999

    Ben-Aaron, Eshel, & Harel: Relational Themes in Mother-Child and Father-Child Dyads of 4.5-6.5-Year-Old Children as Seen in Free Play and Teaching Interactions and Evoked Story Stems.

    18.

    International Congress, Psychology After the Year 2000

     

    Haifa,

    June, 2000

    Ganor, Harel, & Eshel: Emotional Availability in Mother-Child Dyads at 12 Months and Self-Recognition in a Mirror at 20 Months.

     

    קונגרס בינלאומי: פסיכולוגיה אחרי שנת 2000

    חיפה                 יוני 2000

    גנור, הראל ואשל: זמינות רגשית בדיאדות אם-ילד (בני 12 חודשים) וזיהוי עצמי בגיל 20 חודש

    19.

    ICIS convention

     

    Toronto, Canada, April, 2000

     

    Harel, Gamzon-Kapeller, & Eshel:  Mothers of Secure Infants Use More Internal State Language.

    20.

    4th Sandler Research Convention

     

    London, March, 2003

    Ben-Aaron, Harel, Eshel, Penso, & Muchtar: Relational Themes in Mother-Child and Father-Child Dyads of 5-Year-Old Children: Contextual Aspects.

    21.

    Annual meeting of the International Society of Political Psychology

    Portland, Oregon USA, Jul 2007

    Kimhi, Shaul & Eshel, Yohanan: The Effects of War on the Public Image of Political Leaders: Israeli Prime Minister Olmert and Lebanon Hezbollah Leader Nasrallah.

    22.

    ISPP conference

    Paris,

    August 2008

    Kimhi, Eshel, Zysberg, & Hantman: The aftermath of war: Posttraumatic recovery and distress among adolescents one year after the Second Lebanon War.

    23.

    SRA 2010 Biennial Meeting

    Philadelphia,

    March, 2010

    Hakim, Sharabany, Eshel, & Shavit: Cross-Cultural Perspectives on Intimate Friendships and Parenting Style: Israeli Jewish and Arab Teenagers (Poster).

    24.

    World Congress of political science  

    Fukuoka, Japan

    July, 2006

    Kimhi & Eshel:  Individual and public resilience and coping with long-term outcomes of war.

     

     

     

     

     

    י. מסמכים מצורפים

     

     

    יא. רשימת פרסומים נכתב בעברית ובאנגלית לפי הפרסום

    1. מ.א. תזה

    שיפוט מוסרי והתנהגות מוסרית.  האוניברסיטה העברית.  בהנחיית פרופ. דני כהנמן.

    2. עבודת הדוקטורט

    סגנונות החלטה בפתרון מספר מצבי קונפליקט.  האוניברסיטה העברית.  בהנחיית פרופ. דני כהנמן ופרופ. עוזר שילד

     

    3. ספרים

    Klein. Z. & Eshel, Y. (1980). Integrating Jerusalem schools. New York: Academic Press.   

     

     

    4. מאמרים בכתבי עת עם שיפוט

    1. Eshel, Y., Kugelmass,, S., & Breznitz, S. (1968). Moral judgment of lower-class

                 delinquents.  British  Journal  of  Criminology, 15, 69-79.

    1. Eshel, Y. & Klein, Z. (1978). The effects of integration and open education on

          mathematics achievement in the early primary grades in Israel.  American

          Educational  Research  Journal, 15, 319-323. 

    1. קליין, ז. ואשל, י. (1977). לקראת מודל פסיכו-חברתי של אינטגרציה בבית הספר. מגמות, 23,  

         17-40.

    1. אשל, י. וקליין, ז. (1977). אינטגרציה בבית הספר, דימוי עצמי והישגים אקדמיים של

         תלמידים טעוני טיפוח בבית הספר היסודי. מגמות.32. 134-145.

    1. אשל, י. (1980). מיהו התלמיד טעון הויפוח? עיונים בחינוך, 27, 143-156.

    6.    Klein, Z. & Eshel, Y. (1980). The open classroom in cross-cultural perspective: A 

                 research note.  Sociology  of  Education, 53, 114-121.

    7.    Eshel, Y. & Klein, Z. (1981). Development of academic self-concept of lower-class

                 primary school children.  Journal of Educational Psychology, 73, 287-293.

    8.      קליין, ז., אשל, י. ועמיתים (1981). אינטגרציה וקידום מטרות החינוך בישראל. מגמות, 25,

                  271-283 .

    9.    Eshel, Y., Wainryb, C. & Shachar, H. (1987). Open education and reading

                 comprehension of high-ability and low-ability elementary school pupils. British

                  Journal  of  Educational  Psychology, 57, 166-178.

    10     אשל, י. (1987). הפליה מקרית או מדיניות מתוכננת? תגובה לס. קיאן: הפליה חבויה בקביעת

                  זכאות של תלמידים טעוני טיפוח לתמיכה כספית. מגמות, 30, 496-499.

     11     Eshel, Y. & Kurman, J. (1990). Individualized instruction, congruent authority

                    structure and student outcomes. British Journal of Educational  Psychology,60,

                    1-9.

     12     Eshel, Y. & Kurman, J. (1990). Love is not enough: Status determinants of

                    adolescent acceptance of other-sex and same-sex peers.  British  Journal  of

                    Developmental  Psychology, 8, 171-178.

     13.    Eshel, Y. & Kurman, J. (1990). Ethnic equity and asymmetry in peer acceptance.

                   Journal  of  Social  Psychology, 130, 13-72.

     14     Eshel, Y. (1991). Authority structure, classroom openness and student outcomes.

                   Educational Psychology, 11, 129-141.

     15     Eshel, Y. & Kurman, J. (1991). Academic self-concept, accuracy of perceived

                    ability and academic attainment. British Journal of Educational Psychology,

                    61, 187-196.

     16     Eshel, Y. (1993). Openness to dyadic ethnic contact and student outcomes.

                   Personality  and  Social  Psychology  Bulletin, 19, 206-212.

    17     אשל, י. וגרוסברגר, מ. (1993). למידה פעילה ופיתוח עצמאותו של הלומד. מגמות,35, 62-75.

    18    אשל, י. וקורמן, ג'. (1994). שיטות לימוד אלטרנטיביות והתאמה בין מבני סמכות פורמליים

                 ובלתי פורמליים. עיונים בחינוך, 59/60, 157-178.

    19    Eshel, Y., Katz, M., Gilat, S. & Nagler, K. (1994). Mainstreamed or self-contained

                 classes for mildly handicapped students: The case of Israel. International Journal

                 of Disability Development and Education, 41, 185-200.           

    20     Orbach, I., Weiner, M., Har-Even, D. & Eshel, Y. (1994-95). Children's perception

                  of death and interpersonal closeness to the dead person. Omega - Journal  of

                  Death and  Dying, 30, 1-12.       

    21    Eshel, Y. & Kurman, J. (1994). Availability, similarity and gender as determinants of

                 adolescent peer acceptance. Journal of Applied Social Psychology, 24, 1944-1964.

    22     Eshel, Y. & Dicker, R. (1995). Congruence and incongruence in perceived

                 ethnic acceptance among Israeli students. The Journal of Social Psychology, 135,

                 251-262.

    23    אשל, י. ובנסקי, מ. (1995), סולם מוכנות בלית הספר והערכות גננת כמנבאים שלהישגים

                 אקדמיים והערכות מורה בבית הספר: מהם הכישורים המוקדמים המנבאים הצלחה בכיתה א'?

                 מגמות, 36, 451-464.

    25    אשל, י. ומורן, מ. (1996). מתי ירי על אזרחים הינו מוצדק? שיפוטים של יהודים וערבים על

                 אלימות הדדית. מגמות, 38, 107-120.

    26   אשל, י. ודיקר, ר. (1997). התאמה וחוסר התאמה ביחסים חברתיים של תלמידים בני קיבוץ

                ומושב בחטיבת ביניים אינטגרטיבית. מגמות, 38, 149-166.

    27     Eshel, Y., Landau, R., Shlaier, Y. & Ben Aaron, M. (1997). Negotiation over bids for

                  compliance of three-year-old kibbutz children: A narrative approach. Early

                  Education and Development, 8, 119-135.

    28    Eshel, Y., Landau, R., Yam, R. & Ben-Aaron, M. (1997). Availability of three-year-

                  old kibbutz children in two functional contexts. Infant Mental Health Journal, 18,

                  231-246.

    29    Kurman, J. & Eshel, Y. (1998). Self-enhancement, generality level of self-evaluation,

                  and emotional adjustment. The Journal of Social Psychology, 138, 549-563.

    30    Eshel, Y., Sharabany, R., & Freedman, U. (1998). Friends, lovers and spouses:

                  Intimacy in young adults. British Journal of Social Psychology, 37, 41-57 

    31    Ben-Aaron, M. & Eshel, Y. (1999). Representations of goodness or badness in

                  contact of 5-year-old children with mother and nursery school teacher.  British

                  Journal of Medical Psychology, 72, 93-104.

    32    Ben Aaron, M., Eshel, Y. & Yaari, G. (1999). Mother and caregiver

                 representations of toddlers in a kibbutz setting. British Journal of Medical

                 Psychology, 72, 189-201.

    33    Eshel, Y. (1999). Effects of ingroup bias on planned encounters of Jewish and Arab

                 youths. The Journal of Social Psychology, 139, 768-783.

    34    Eshel, Y., Landau, R., Daniely, A., & Ben-Aaron, M. (2000). Adult attunement and

                 child availability: Interaction of mother and caregiver with three-year-old kibbutz

                 children.  Infant Mental Health Journal, 21, 411-427.

    35    Eshel, Y. & Sokolov, M. (2000). Acculturation attitudes and sociocultural

                 adjustment of sojourner youth in Israel. The Journal of Social Psychology, 140,

                 677-691.

    36    Eshel, Y. & Koriat, A. (2001). The informal curriculum: The latent aspect of

                 psychological training. School Psychology International, 22, 387-400.

    37    Harel, J., Eshel, Y., Ganor, O., & Scher, A. (2002). Antecedents of mirror-self-

                 recognition of toddlers: Emotional availability, birth order and gender. Infant

                 Mental Health Journal, 23, 239-309.

    38    Eshel, Y. & Moran, M. (2002). Jewish-Arab Violence: Perspectives of a dominant

                 majority and a subordinate minority. The Journal of Social Psychology, 142, 549-

                 565.

    39    Eshel, Y. & Kohavi, R. (2003). Perceived classroom control, self-regulated learning

                 strategies, and academic achievement. Educational Psychology, 23, 249-260.

    40    אשל, י. ומנצור, ס. (2003). חווית המפגש של בני מושב וקיבוץ בבית ספר אינטגרטיבי. עיונים

                 בחינוך, 5, 61-79.

    41    Eshel, Y., Sharabany, R., & Bar-Sade, E. (2003). Reciprocated and unreciprocated

                 dyadic peer preferences and academic achievement of Israeli and immigrant

                 students: A longitudinal study. The Journal of Social Psychology, 143, 746-762.

    42    Eshel, Y. & Kadouch, J. (2003). Professional possible selves, anxiety, and seniority

                 as determinants of professional satisfaction of psychotherapists. Psychotherapy

                  Research, 13, 429-442.

    43    Landau, R., Shusel, R., Eshel, Y., & Ben-Aaron, M. (2003). Mother-child and

                 metapelet-child touch behavior with three-year-old kibbutz children in two

                 contexts.   Infant Mental Health Journal, 24, 529-546.

    44    אשל, י. וקוריאט, ע. (2004). תכנית הלימודים הסמויה: ההיבט המרכזי של הכשרת פסיכולוגים.

                מגמות, 43, 374-386.

    45    Kurman, J., Eshel, Y., & Sbeit, K. (2005). Acculturation strategies, perceived

                 attitudes of the majority, and adjustment of Israeli-Arab and Jewish-Ethiopian

                 students to an Israeli university. The Journal of Social Psychology, 145, 593-612.

    46    Kurman, J., Eshel, Y., & Zehavi, N. (2005). Personal and group acculturation

                 attitudes and adjustment: Ethiopian and Russian immigrant students in Israel. 

                 Journal of Applied Social Psychology, 35, 956-974.

    47    Landau, R., Yanay, N., Eshel, Y., & Ben-Aaron, M. (2006). Does the child’s actual

                  participation make a difference? Positive and negative emotion states by mothers

                  of young children during narrative construction. International Journal of

                  Behavioral Development, 30, 344-351.

    48    Landau, R., Yanai, N., Eshel, Y., & Ben-Aaron, M. (2006). Reference to emotion

                   states during narrative co-construction with three-year-old kibbutz children:

                   Comparison of mother-child and metapelet-child dyads. Infant Mental Health

                   Journal, 27, 188-206.

    49     אשל, י., קורמן, ג'., זהבי, נ., וסבית, ח. (2007).  מימדים של הסתגלות לאוניברסיטה בקרב

                 קבוצות מיעוט: אסטרטגיות של התאמה תרבותית ותפיסת עמדות הרוב בעיני סטודנטים

                 ערבים ויוצאי אתיופיה. מגמות, 45, 53-74.

     

    50    Bar-Haim, Y., Dan, O., Eshel, Y., & Sagi-Schwartz, A. (2007). Predicting

                 children’s anxiety from early attachment relationships. Journal of Anxiety

                 Disorders 21, 1061-1068.

    51    Sharabany, R., Eshel, Y., & Hakim, C. (2008). Boyfriend, girlfriend in a traditional

                 society: Parenting styles and development of intimate friendships among Arabs in

                 school. International Journal of Behavior Development, 32, 67-76.

    52    Rothchild, L., Lacoua, L., Eshel, Y., & Stein, D. (2008). Changes in defensiveness

                 and in affective distress following inpatient treatment of eating disorders. Journal

                 of Personality Assessment, 90, 356-367.

    53    Kimhi, S., Eshel, Y., Zysberg, L., & Hantman, S. (2009). Getting a life: Gender

                 differences in postwar recovery. Sex Roles: A Journal of Research, 61, 554-567.       

    54    Kimhi, S., & Eshel, Y. (2009). War, ethnic group and the public image of rival

                 political leaders: Israeli Prime Minister Olmert and Lebanon Hezbollah leader

                 Nasrallah. Democracy and Security, 5, 277-297.

    55    Kimhi, S., & Eshel, Y. (2009). Individual and public resilience and coping with

                 long-term outcomes of war. Journal of Applied Biobehavioral Research, 14, 70-

                 89.

       56.  קמחי, ש. ואשל, י. (2010). חוסן אישי וציבורי ותוצאות ארוכות טווח של מלחמה. סוגיות

                   חברתיות, 9, 29-52.

    57    Kimhi, S., Eshel, Y., Zysberg, L., Hantman, S., & Enosh, G. (2010). Sense of

                 coherence and socio-demographic characteristics predicting posttraumatic stress

                 symptoms and recovery in the aftermath of the second Lebanon war. Anxiety,

                 Stress & Coping, 23, 139-152.

     

    58    Kimhi, S., Eshel, Y., Zysberg, L., & Hantman, S. (2010).  Postwar winners and

                 losers in the long run: Determinants of war related stress symptoms and post

                 traumatic recovery. Community Mental Health Journal, 46, 10-19.

    59    Kimhi, S., Eshel, Y., Zysberg, L., & Hantman, S. (2010). Sense of danger and family

                 support as mediating adolescents' distress and recovery in the aftermath of war.

                 Journal of Loss and Trauma, 15, 351-369.

    60    קמחי, ש. ואשל, י. (2011). הדימוי הציבורי של ראש ממשלת ישראל אולמרט ושל מנהיג

                   חיזבללה נסראללה לפני מחלמת לבנון השניה ואחריה. מגמות, 48, 66-85.

    61    Dan, O., Sagi-Schwartz, A., Bar-Haim, Y., Eshel, Y. (2011). Effects of early

                 Relationships on children's perceived control: A longitudinal study. International

                 Journal of Behavioral Development, 35, 449-456.

    62    Eshel, Y., & Kimhi, S. (2011). Perceived beneficial and detrimental post war

                 responses: Are they positively or negatively linked with each other? International

                 Journal of Stress Management, 18, 284–303.  

    63    Kimhi, S., Hantman, S., Goroshit, M., Eshel, Y., & Zysberg, L. (2012). Elderly

                  people coping with the aftermath of war: Resilience vs. vulnerability. American

                   Journal of Geriatric Psychiatry, 20, 391-401.

    64    Kimhi, S., & Eshel, Y. (2012). Determinants of students'

  • Full CV download
  • 1.    Conference                                   Place and Dates              Title of your Presentation
                                                                                                         or Discussion

    Israeli Psychological Association    Tel Aviv, august 1973

        Klein & Eshel: School Integration, Academic Achievement and Self-Esteem in the Lower Classes in School.

    The Second Conference of the International Society for the study of Behavioral Development
        Ann Arbor, Michigan, August 1973
        Greenbaum & Eshel: Peer Relations in Four Integrated Compulsory Kindergarten for Five-Year Olds.
    First International Convention on Stress    Tel Aviv, 
    July 1975
        Eshel: Job Satisfaction, Morale and Combat Performance at War and Peace.  

    The Eighth Conference of the International Society for the Study of Behavioral Development    Lund, Sweden, 
    June 1979

        Eshel & Greenbaum: Ethnic Integration and Social Interaction Among Preschool Children in Israel
    The Fourth International Colloquium on School Psychology
        Jerusalem, Israel, 
    June 1980.
        Eshel: School Integration in Israel – Issues and Trends.  

    The Fifth Conference of the Israeli Society for the Study of education
        Ramat Gan, February, 1981
        Eshel: Open Education from the Perspective of teachers
    The 21st International Congress of Applied Psychology
        Jerusalem, Israel, July 1986.
        Sharabany, Friedman, Eshel: Friendship Across Lifespan: Adolescence to Young Adulthood.

    The 22nd Congress of the Israeli Psychological Association
        
    Haifa, February, 1989    
    Eshel: Long-Term Effects of School Integration.  

    XIIIth Biennial Meetings of the International Society for the Study of Behavioral Development
        Amsterdam, The Netherlands, June-July 1994.    Eshel, Landau, & Ben-Aaron: Three-Year-Old Kibbutz Children’s Interactions with Mother and Metapelet in Narrative Co-Construction Tasks. 

    The 11th Conference of the Israeli Association for the Study of Education
        Jerusalem, February, 1995
        Eshel & Moran: Violent National conflict from Jewish and Arab Perspective: Violence of Judgments in Light of the Intifada. 

    Society for Research in Child Development Convention
        Indianapolis, Indiana, 
    April, 1995.    Landau, Eshel, Kipnis, & Ben-Aaron:  Relationships and Interactions of Mother and Metapelet with Three-Year-Old Kibbutz Children in Two Functional Contexts.  

    The 29th Congress of the Israeli Psychological Association
        Be'er Sheva, October, 1995

        Shlayer, Eshel, Landau, & Ben-Aaron: Compliance Among Three-year-old Kibbutz Children: The Narrative Approach (Poster).

    The 29th Congress of the Israeli Psychological Association
        Be'er Sheva, October, 1995

        Yam, Eshel, Landau, & Ben-Aaron: Emotional Availability of Three-year-old Kibbutz Children to Mother and Metapelet (Poster).

    The 29th Congress of the Israeli Psychological Association
        Be'er Sheva, October, 1995

        Kipnis, Landau, Eshel, & Ben-Aaron: Relationships and interactions of Mothers and Metaplot with Three-year-old Kibbutz Children (Poster).

    The 29th Congress of the Israeli Psychological Association
        Be'er Sheva, October, 1995
        Eshel: Dilemmas of Training and Identity of the Educational Psychologist.

    Society for Research in Child Development    
    Washington, DC, April, 1997    
    Landau, Shusel, Eshel, & Ben-Aaron:  (1997). Mother-Child and Mother-Metpelet Touch Behavior with Three-Year-Old Kibbutz Children in Two Contexts. 

    The International Psychoanalytic Association Research Seminar    London, 
    August, 1999    Ben-Aaron, Eshel, & Harel: Relational Themes in Mother-Child and Father-Child Dyads of 4.5-6.5-Year-Old Children as Seen in Free Play and Teaching Interactions and Evoked Story Stems. 

    International Congress, Psychology After the Year 2000

        Haifa, June, 2000    Ganor, Harel, & Eshel: Emotional Availability in Mother-Child Dyads at 12 Months and Self-Recognition in a Mirror at 20 Months.

    ICIS convention
        Toronto, Canada, April, 2000
        Harel, Gamzon-Kapeller, & Eshel:  Mothers of Secure Infants Use More Internal State Language.  

    4th Sandler Research Convention
        London, March, 2003 
        Ben-Aaron, Harel, Eshel, Penso, & Muchtar: Relational Themes in Mother-Child and Father-Child Dyads of 5-Year-Old Children: Contextual Aspects. 

    Annual meeting of the International Society of Political Psychology     Portland, Oregon USA, Jul 04, 2007    Kimhi, Shaul & Eshel, Yohanan: The Effects of War on the Public Image of Political Leaders: Israeli Prime Minister Olmert and Lebanon Hezbollah Leader Nasrallah. 

    ISPP conference    Paris,
    August 2008    Kimhi, Eshel, Zysberg, & Hantman: The aftermath of war: Posttraumatic recovery and distress among adolescents one year after the Second Lebanon War. 
     
    SRA 2010 Biennial Meeting    Philadelphia,
    March, 2010

        Hakim, Sharabany, Eshel, & Shavit:
    Cross-Cultural Perspectives on Intimate Friendships and Parenting Style: Israeli Jewish and Arab Teenagers (Poster)

               World Congress of political       Fukuoka, Japan        Kimhi & Eshel:  Individual and                        
               Science                                       July, 2011                 public resilience and coping with
                                                                                                        long-term outcomes of war.